علت بروز سرطان معده
 
تکلیف روز

 متخصص بيماري هاي گوارشي گفت: زخم معده مهمترين علت بروز سرطان معده است و در زمان حاضر حدود 40 درصد افراد جامعه دچار زخم معده هستند.

دكتر’ معين آقاجاني ‘ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: زخم معده از طريق وارد شدن غذاي آلوده به دستگاه گوارش ايجاد مي شود و باعث مي شود ميكروب به زير مخاط معده برسد و به مرور زمان به علت ترشحاتش در ابتدا موجب ورم و التهاب معده و درنهايت منجر به ايجاد زخم مي شود.

وي اظهار داشت: استفاده مداوم از داروهاي مسكن مانند آسپيرين، ايندومتاسين، ديكلوفناك و بروفن بصورت خودسرانه مي تواند منجر به زخم معده شود.

آقاجاني با اشاره به اينكه زخم معده در سنين 40 تا 50 سال خوش خيم است، ادامه داد: تحقيقات ثابت كرده است استرس و كشيدن سيگار در ايجاد زخم معده خوش خيم اثر مستقيم دارد.
اين پزشك، سرطان معده را دومين سرطان شايع در كشور دانست و گفت: مردان دو برابر بيش از زنان به اين سرطان مبتلا مي شوند.

آقاجاني تصريح كرد توصيه مي شود، افراد پيش از خوردن هر نوع مواد غذايي از سالم بودن آن اطمينان حاصل كنند زيرا غذاي آلوده مهمترين عامل بروز زخم معده و ابتلا به سرطان معده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 10 دی 1390برچسب:, :: 13:59
مسعود

درباره وبلاگ


به وبلاگ تکلیف روز خوش آمدید. منتظر پیشنهادات،نظرات و انتقادات شما هستیم. برای نویسندگی در وبلاگ به ایمیل ما takliferooz@gmail.com مشخصات خود را داده و منتظر رمز بمانید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکلیف روز و آدرس takliferooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.